Lahden pyöräilijät banneri

Päijät-Hämeen Maastocup 2018

3. huhtikuuta 2014

 

Kesällä 2018 ajetaan neljän kisan sarja.

Seuraa tiedotusta fillarifoorumilla sekä Lahden Pyöräilijöiden facebook-sivuilla

Jos olet halukas järjestämään osakilpailun, vielä ei ole myöhäistä. Laita viestiä !m3*eRjn9'yPD_V`N+8Ap]&1]#[mbpER0SSyqjJ0R4J7p}yefju

SÄÄNNÖT

AIKATAULU
Ilmoittautuminen klo 17.30-18.00
Kilpailun startti klo 18.30

SARJAT
Kilpailusarjat ovat naiset yleinen, miehet yleinen, harraste ja juniorit (alle 18v.)

KILPAILUFORMAATTI
PH Cupin kilpailuformaatti on XCO, jonka lisäksi mukana on myös maastotempo sekä Strava-kilpailu.

KILPAILUN KESTO
XCO-kilpailujen kesto on yleisessä sarjassa noin 60 minuuttia, mikä radasta riippuen tarkoittaa noin 5-6 kierroksen kisaa. Harraste ajaa (noin) 4 kierrosta ja juniorit (noin) 2 kierrosta. Maastotempossa ja Strava-kilpailussa kaikilla on sama matka.

CUP JA PALKINNOT
PH Cupin loppupisteisiin huomioidaan neljä osakilpailua. Päätöstapahtumassa jaetaan pisteet 1,5-kertaisena. Cupissa luovutetaan sarjojen voittajille kiertopalkinto seuraavaan kisakauteen saakka ja lisäksi cupin finaalissa palkitaan sarjojen viisi parasta. Osakilpailuista ei ole erillisiä palkintoja.

OSALLISTUMISMAKSU
Juniorit saavat osallistua kilpailuun ilmaiseksi, muiden sarjojen osallistumismaksu on 5 euroa. 20 eurolla voi lunastaa oman numeron, joka oikeuttaa osallistumaan cupin kaikkiin osakilpailuihin. 

ILMOITTATUMINEN 
Ilmoittautuminen kilpailupaikalla klo 17:30-18:00

STARTTI
Kilpailu alkaa klo 18:30

VASTUUKYSYMYKSET
Kilpailijat huolehtivat itse omasta vakuutusturvastaan ja osallistuvat tapahtumaan omalla vastuullaan. Kilpailuun osallistuminen ei edellytä SPU:n myöntämää kilpailulisenssiä ja tapahtuma ei ole SPU:n alainen.


Pysykää kuulolla – lisätietoja luvassa kun seuraavat osakilpailut lähestyvät. Tervetuloa!!


Maan upeimmat ajoasut

11. heinäkuuta 2013

Lahden Pyöräilijöiden ajoasu on saanut kauden aikana ihailua osakseen.
Seuran perinteitä kunnioittava pyöräilyasu on Antti Peltosen käsialaa.

Antti Peltosen mukaan Lahden Pyöräilijöiden visuaalisen ilmeen kanssa työskenteleminen oli ideaalinen tilanne. Projekti aloitettiin "puhtaalta pöydältä", aina seuran nimen kirjoitusasua ja logoa myöten. Monesti seuran nimi piilotetaan kryptisten lyhenteiden taakse ja Peltonen halusi tehdä tähän poikkeuksen.

Mielessäni oli yleinen tympääntyminen pyöräilyseurojen asusteisiin ja pyöräilyseurojen graafisiin ilmeisiin, varsinkin Suomessa. Tuntui, että niihin ei ymmärretä eikä välitetä panostaa. Olen pitänyt ennen 80-lukua tehtyjen ajoasujen selkeästä typografiasta ja värityksestä, Peltonen sanoo.


SM maantie 28.-30.6.2013

30. kesäkuuta 2013

Väliaikalähdöt 28.6.2013

Tänä vuonna maantiepyöräilyn Suomen mestaruuskilpailut järjestettiin Porin Noormarkussa. Väliaikalähdön (puhekielessä tempo, ilmeisesti ruotsin kielen sanasta tempolopp) kilpailuun oli ilmoittautunut ihan mukavan oloinen edustus suomalaisia täysiä ajamisen erikoismiehiä ja -naisia, ja iltakilpailuna ajetun päivän startit venyivätkin pitkälle iltaan myöden. Järjestelyistä oli jälleen kiittäminen Koiviston Iskun pyöräkisojen järjestämisen superorganisaatiota. Kaikki toimi kuten SM-kisoilta olettaasopikin, ja kilpailijat saivat rauhassa keskittyä juttuunsa. Ajajien keskuudessa oltiin lähtöpaikalla niukkasanaisia, mutta ajon jälkeen tunnelma oli laajalti jo paljon avoimempi. Pyörät mitattiin tämän vuoden kalenteritempoissa ensimmäistä kertaa, ja allekirjoittanutkin törmäsi ensimmäistä kertaa myös pyörän punnitukseen. Hyvä.


SM Omnium 15.-16.6.2013

16. kesäkuuta 2013

LaPyn uusi ratatiimi pistetiin tänä viikonloppuna ensimmäistä kertaa kunnolla koetukselle Helsingin Olympiavelodromilla järjestetyissä omniumin SM kisoissa. Miesten kilpailuun oli ilmoittautunut kokonaista 13 kilpailijaa, mutta joukossa oli oletettavasti kyllä ainakin allekirjoittaneelle ihan riittävän kovia vastakilpailijoita pienestä osallistujamäärästä huolimatta. Vanha velodromi olla jötköttää Käpylässä since 1950 tai jotain, ja ei ehkä ihan vastaa enää sitä mitä ratapyöräily nykyään on, kun nykytyylisten säältä suojattujen parkettipintojen sijasta ajetaan edelleen ulkona pikkuhiljaa reikiintyvällä pomppuisella betonilla. Edes kesällä ei koskaan tiedä kovin varmasti, onko kisat vai ei, koska sateella pinta on liian liukas ajettavaksi. Nyt kävi tuuri kun säät sallivat ajamisen. Mitä nyt pieni vastatuuli kiusasi välillä vähän yhdellä suoralla. Jotkut eivät enää täällä halua radan huonon kunnon takia ajaakaan, mutta kyllä se ajopaikkana pitää vielä ratapyöräilyä harrastuksena elossa, kun ei parempaakaan ole. Ainakin minulle.


Porvoon Ajot 2013

10. kesäkuuta 2013

Porvoon Ajot 9.6.2013


Lahden Pyöräilijät lähtivät Suomen maineikkaampaan maantiekisaan kahden kapteenin taktiikalla. Jussi ja Juho ottivat totutusti kapteenin roolit ja itse toimin apukuskina/kirimiehenä. Skenaario, että kisa päättyisi massakiriin tai itse olisin samaan aikaan kärjen kanssa loppusuoralla oli jo ennen kisaa melko olematon. Näin siis selkeänä taktiikkana oli, että koetetaan päästä irtiottoihin ja mieluiten sellaiseen, jossa TWD-Länkenin miehiä olisi mukana. Silloin onnistumisen mahdolisuudet olisivat suurimmat. Olihan heidän joukkueessa ajamassa muuan Ranskassa asuva lahtelainen


RSS-kuvake